Arefe günü İhlâs Suresini bin kere okuyana Allah istediğini verir

Arefe günü İhlâs Suresini bin kere okuyana Allah istediğini verir

Arefe günü İhlâs Sûresini okumanın fâziletlerine dair bir çok hadis var

RİSALEHABER

Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri, kurban bayramı arefesi İhlas suresinin 1000 kere okunmasını tavsiye eder.

Bediüzzaman'ın Risale-i Nur'da yer alan ifadeleri şöyle:

Bismillahirrahmanirrahim
Aziz, mübarek kardeşlerim,

Pek çok selâm... Bizim memlekette eskide arefe gününde bin İhlâs-ı Şerif okurduk. Ben, şimdi bir gün evvel beş yüz ve arefede dahi beş yüz okuyabilirim. Kendine güvenen, birden okuyabilir. Ben, gerçi sizleri göremiyorum ve hususî her birinizle görüşmüyorum, fakat ben, ekser vakitler, dua içinde her birinizle bazen ismiyle sohbet ederim. (Şualar s, 266)

İhlâs Sûresini farklı sayılarda okumanın fâziletlerine dair hadisler olduğu (1) gibi, 1000 defa okumanın faziletiyle ilgili rivayetler de vardır:

"Kim ki bin kere ‘Kulhüvallahü ehad sûresi'ni okursa, kendi nefsini Allah'tan satın almış olur."(2)

"Kim ki Arefe gününde bin kere ‘Kulhüvallahü ehad suresi’ni okursa, Allah Teâlâ ona istediğini verecektir."(3)

“Kim Arefe akşamında / gecesinde bin defa İhlas suresini okursa, Allah kendisine her istediğini verir.”(4)

Bu nedenle arefe günü bin defa İhlas suresini okumak, selef-i salihinden gelen bir âdet olmuştur.

Bediüzzaman Hazretleri de “Arefe gününde müstahsen bir âdet-i İslamiyeye binaen Sure-i İhlası yüzer defa tekrar ederek okuyup...” demek suretiyle bu geleneğe işaret etmiştir.

ihlas-suresi.jpg

İHLAS SURESİ TÜRKÇE OKUNUŞU

Bismillâhirrahmânirrahîm.

Kul huvallâhu ehad.
Allahüssamed.
Lem yelid ve lem yûled.
Ve lem yekun lehu kufuven ehad.

İHLAS SURESİ ANLAMI

Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.

De ki: O Allah birdir.
Allah samed (her şey O’na muhtaç, O kimseye muhtaç değil)’dir.
O doğurmamıştır ve doğurulmamıştır.
Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir.

1) bk. Tirmizî, Fezâilü’l-Kur’ân, 11; Müsned, 3:437, 5:141; Dârimî, Fezâilü’l-Kur’ân, 24; Suyûtî, el-Fethu’l-Kebîr, 3/227; Beyhakî, Şuabü’l-Îmân, 2/506-508.
2) Suyuti, el-Fethu’l-Kebir, 3/227; Münavî, Feyzü’l-Kadir, 6/203 hadîs no: 8953.
3) bk. Münavî, Feyzü’l-Kadir, 6/203 hadisin şerhi. Hadisin sıhhatiyle ilgili bir bilgi bulamadık.
4)
bk. -Ebu Şeyh’den naklen- Kenzu’l-Ummal, 1/600/h.no:2737. Ancak, biz bu rivayeti Ebu Şeyh’de bulamadık ve rivayeyin sıhhatine dair bir bilgiye de tastlayamadık.

HABERE YORUM KAT
YORUM KURALLARI: Risale Haber yayın politikasına uymayan;
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.