Ayasofya'nın açılışı İslam toplumlarında umutları yeşertti
"Ayasofya-ı Kebir Cami Şerifi Sempozyumu"nun açılışında konuşan Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş
"Ayasofya-ı Kebir Cami Şerifi Sempozyumu" Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş'ın katılımıyla başladı. Ayasofya-ı Kebir Cami Şerifi İmam-Hatibi Ferruh Muştuer'in Kur'an-ı Kerim tilaveti ile başlayan sempozyumun açılış konuşmasını gerçekleştiren Erbaş, Ayasofya'nın mana ve önemine katkı sunmak ve medeniyetimizdeki konumunu anlamak için 'Camiler ve Din Görevlileri Haftası'nda Ayasofya sempozyumunu gerçekleştirdiklerini belirtti.
Ayasofya'nın mana ve önemine katkı sunmak ve medeniyetimizdeki konumunu anlamak için 'Camiler ve Din Görevlileri Haftası'nda Ayasofya sempozyumunu gerçekleştirdiklerini belirten Erbaş, "Ayasofya, İslam'ın yeryüzüne öğrettiği üstün insanlık ilkeleri ve nebevi değerlerin evrensel nişanelerinden birisi olmuştur. Ayasofya'nın asli hüviyetine kavuşması aziz milletimizin kimliğine, tarihine ve medeniyetine sahip çıkma kararlılığını ve köklerinden aldığı güçle sağlam bir geleceği inşa etme azmini göstermektedir. Ayrıca tüm İslam toplumları için de bir uyanış ve diriliş muştusu olmuştur." diye konuştu.
"Ayasofya'nın açılışı bir milat olacaktır"
Ayasofya'nın açılışının son asırda travmalar ve maruz kaldığı meydan okumalar neticesinde özgüven kaybı yaşayan Müslüman toplumların bu açılış ile beraber büyük bir heyecan yaşadıklarını söyleyen Erbaş, "Savaşların ve zorlukların örselediği coğrafyaların geleceğe dair umutları yeşermiştir. İnanıyorum ki, bu büyük hadise tüm mazlum müminlere fetih ruhunu yeniden aşılayacak, onları özellikle son 2 asrın mahkûmiyet ve mahrumiyetinden kurtarıp yeniden tarihin öznesi konumuna yükselten bir milat olacaktır." şeklinde konuştu.
"Kültür ve Medeniyet Tarihimizde Ayasofya" başlığıyla bir konferans veren T.C Kültür ve Sanat Politikaları Başkan Vekili Prof. Dr. İskender Pala, Ayasofya'nın öncelikle bir cami olduğunu, cami vasfı üzerinde durulması gerektiğini söyledi.
Caminin toplum, insan ve merkez ile olan ilişkisi üzerinde Ayasofya'nın tanımlanabileceğini belirten Pala, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:
"Bir şehrin ulu camisi devletin halkla, merkezin çevreyle, dinin mümin ile buluştuğu yer olarak konuşlandırılır. Ulu caminin çevresi genellikle bir külliye halinde düzenlenir. Külliyede cami, hamam, aşevi, hayrat ve sebili olan yerdir. Külliye hayatın merkezinde durur ve hayatın asli, ihtiyaçlarını giderir. Sonra da insanlar gelip çevresine yerleşir. Bunun için İstanbul'da mahalle olmanın anlamı bir külliye ile kendisine kimlik bulmuştur. İstanbul'da pek çok mahallemizin, semtimizin adının Osmanlı tarihinde bazı vezirlerin adıyla anılmasının altında bu yatar. Padişah vezire toprak vererek külliye kurmasını ister. Vezir de kendi parasıyla önce cami sonra medrese sonra kütüphane sonra da sübyan mektebi, sebil, aşevi yapar. Bu, bir Müslüman toplumun hayatını idame ettirmesi için asli ihtiyaçlarının görüntüsüdür."
İLKHA
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.