İlahi mesajları sanatla aktarmak isteyen polis

İlahi mesajları sanatla aktarmak isteyen polis

Zekeriya Ordu, İstanbul Ahlak-Kumar Büro Amirliği'nde görev yapan bir polis memuru

Zekeriya Ordu, İstanbul Ahlak-Kumar Büro Amirliği'nde görev yapan bir polis memuru. Resim merakı çocukken başlamış. İlk kişisel sergisini haziranda Sapphire Alışveriş Merkezi'nde açan Ordu, ikinci sergisini 7 ay sonra Paris'te açacak.

Polis memurlarının yaptıkları iş gereği oldukça sert mizaçlı oldukları düşünülür. Onları, daha çok operasyonlarda veya suçlu peşinde koşarken karelere yansıyan görüntüleriyle hatırlarız. Ama böylesine büyük bir teşkilatta cevherler de yetişmiyor değil. Yönetmen, oyuncu, şarkıcı, senarist ve ressam...

16 yıllık polis memuru ressam Zekeriya Ordu da bu cevherlerden biri. Hiçbir resim eğitimi almayan Ordu, yıllardır soyut resimler çiziyor. İlk sergisini Sapphire Alışveriş Merkezi Osmanlı Sanat Galerisi'nde 25 Haziran-9 Temmuz tarihleri arasında açan Ordu, ikinci resim sergisini Paris'te açmaya hazırlanıyor. Ordu, yüksek maliyet nedeniyle sponsor bulamaması halinde sergiyi kendi imkanlarıyla açacağını anlatıyor.

Tuvale yansıttığı imgelerin tamamen soyut olduğunu söyleyen Ordu, 'Ahiret' konulu ikinci resim çalışmasında, ayet ve hadislerde nakledilenlerden yola çıktığını anlatıyor. Ayet ve hadislerde anlatılan olay ve ibret vesikası uyarıları resimleştirdiğini belirten Ordu, amacını resimlerin görselliğini katarak İlahi mesajları daha etkileyici kılmak olarak açıklıyor.

Zekeriya Ordu, 1973 Şile doğumlu. Evli ve iki çocuk babası. 16 yıllık polis memuru. Uzun yıllar İstanbul Terörle Mücadele Şubesi'nde görev yapmış. Karakol görevlerinin ardından Asayiş Şube Müdürlüğü Ahlak-Kumar Büro Amirliği'ne tayin edilmiş. İlk bakışta ahlak polisliği-ressamlık oldukça tezat bir görüntü çiziyor olsa da bu durum Ordu'yu tanıyınca anlamsızlaşıyor.

Ahlak-Kumar Büro Amirliği'nde çalışan polis memuru Zekeriya Ordu, kumar operasyonlarına da katılıyor. Ordu, baskınlarda ilgisini, ilk olarak kumarhane duvarlarındaki resimlerin çektiğini söylüyor. Ordu'nun resim merakı ilkokul öncesinde başlamış. Ardından gaz lambası ışığında manzara resimleriyle devam eden serüven katlanarak büyümüş. Öyle ki maddi durumlarının iyi olmaması nedeniyle resim malzemeleri alamadığı dönemlerde çakı ve kiremit parçalarıyla ağaç üzerine resimler çizmiş. Daha sonra resimlerin kalıcı ve etkili olması için yağlı boyaya yönelmiş. Evinin bir odasını resim atölyesine çeviren Ordu, en büyük desteği ailesinden aldığını söylüyor.

Zaman