Risale Haber-Haber Merkezi
Bediüzzaman, Allah’ı, ahireti, namazı, melekleri, hayır ve şerrin Allah’tan olduğunu, kaderi, peygamberliği, peygamberimizi mantıki bir seyirle isbat eder. Bu itikadın görselden, seyirden, gözlemden akla giden yoludur. Bediüzzaman hem iç gözlemci, hem dış gözlemcidir.
...
Tasavvuf ve skolastik iç gözlemden hareketle, Bediüzzaman ise yaşadığı yüzyılın görselliğine, laboratuara dayalı düşüncesine, gözlem ve verilerden hareketine göre itikadı harici gözlemlerle inşa eder, bu şekilde en büyük itirazcı olan akıl ve şeytan susarlar. İtikadla sinema arasında bir bağlantı kuran Bediüzzaman kâinat sinemasının seyrinden kâinatın sahibine giden yüzlerce itikadi yollar bulur ve arkasından gidenleri hakka, hakikata ulaştırır.
...
Bediüzzaman Canetti gibi hareket etmez...
Prof. Dr. Ahmet Nebil Soyer'in yazısı için TIKLAYINIZ