Risale Haber-Haber Merkezi
Türkiye Ankara'daki bombalı saldırı ile bir kez daha sarsıldı. Anarşi ve terör çirkin ve alçak yüzünü bir kez daha gösterdi.
Peki, kendisiyle birlikte bir çok masum insanı öldüren saldırganlar bu hale nasıl geliyor? Müslüman bir ortamda doğup büyüyenler nasıl oluyor da anarşist olup çıkıyor?
Bu soruların cevaplarını ve çözümü Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri Risale-i Nur'un bir çok yerinde veriyor. İşte onlardan bir kaç örnek:
MUHAMMED ALEYHİSSALÂTÜ VESSELÂMIN ZİNCİRİNDEN ÇIKSA ANARŞİST OLUR
"Bir müslüman mümkün değil, başka bir dine girip, ya Hıristiyan ve Yahudi, hususan bolşevik gibi olmak... Çünkü, bir İsevi, müslüman olsa, İsâ Aleyhisselâmı daha ziyade sever. Bir Mûsevî, müslüman olsa, Mûsâ Aleyhisselâmı daha ziyade sever. Fakat bir müslüman, Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmın zincirinden çıksa, dinini bıraksa, daha hiçbir dine girmez, anarşist olur; ruhunda kemâlâta medar hiçbir hâlet kalmaz. Vicdanı tefessüh eder, hayat-ı içtimaiyeye bir zehir olur." (Tarihçe-i Hayat)
DİNSİZ OLUR; SECİYELERİ BOZULUR, VATANA, MİLLETE MUZIR BİR HÂLETE GİRER
"Bir Müslüman, en âhir ve en büyük ve dini ve dâveti umumî olan Âhirzaman Peygamberi Aleyhissalâtü Vesselâmı inkâr etse ve zincirinden çıksa, daha hiçbir peygamberi, hattâ Allah’ı kabul etmez. Çünkü bütün peygamberleri ve Allah’ı ve kemâlâtı onunla bilmiş. Onlar onsuz kalbinde kalmaz. Bunun içindir ki, eskiden beri her dinden İslâmiyete giriyorlar; ve hiçbir Müslüman, hakiki Yahudi veya Mecusi veya Nasranî olmaz. Belki dinsiz olur; seciyeleri bozulur, vatana, millete muzır bir hâlete girer." (Şualar-On Birinci Şuâ | Üçüncü Mes'ele)
ANCAK VE ANCAK HAKİKAT-I KUR’ÂNİYE ETRAFINDA İTTİHAD-I İSLÂM DAYANABİLİR
"Komünistlik, masonluk, zındıklık, dinsizlik, doğrudan doğruya anarşistliği intaç ediyor. Ve bu dehşetli tahrip edicilere karşı ancak ve ancak hakikat-ı Kur’âniye etrafında ittihad-ı İslâm dayanabilir. Ve beşeri bu tehlikeden kurtarmaya vesile olduğu gibi, bu vatanı istilâ-yı ecanipten ve bu milleti anarşilikten kurtaracak yalnız odur." (Emirdağ Lâhikası-II)