Öncelikle ifade edelim ki, insan her şeyi bilmiyor ve bilemez. Bu nedenle, bilmediği bir şeyi hemen inkar etmesi, hem akla, hem bilime hem de vicdana aykırıdıır.
Ayrıca, o zehirin gereksiz olduğunu nereden anladık?
Her şey bizim bilgimize mi uyacak?
Bizim aklımız, kâinata mühendis mi tayin edildi ki, bizim aklımıza uygun gelmeyen hemen her şeyi gereksiz ve lüzumsuz görüyoruz.
Bu tür bir davranış Allah’ın gazabı çeker..
Diğer taraftan, denizanasının düşmanı, yani onu öldürmek isteyen büyük balıklar olamaz mı?
Diğer büyük yapılı canlılar ve hatta insan onu öldürmek isteyemez mi?
O zehirden insanların istifade etmeyeceğini nereden biliyoruz?
Yılan zehiri tedavi amaçlı kullanıldığı gibi, o da kullanılamaz mı?
Soruda, Allah’ın gereksiz bir şey yaratmayacağı ifade ediliyor. Bu gayet güzel bir tespit. O zaman şöyle demek gerekir:
Biz, ilimle kâinattaki hadiselerin çok az bir kısmının yapısına ve niçin yaratıldığına vakıfız. İlim ilerledikçe diğer bazı varlıkların da hiç olmazsa bir kısım yaratılış gayeleri anlaşılacaktır.
Akıllı ve hikmetli düşünen bir insandan böyle bir yaklaşım beklenir.
Her şeyde kendince kusur arayan ve aklının ermediği, vazifesini bilmediği şeyleri lüzumsuz ve gereksiz görmeye çalışan, güya bunları da Allah’ın olmadığına delil getiren bir kimsenin durumuna düşmemek gerekir.
Onların gayesi gençlerle Allah’ın arasını açmak ve böylece dinsiz bir nesil meydana getirerek onları her türlü menfi ve kötü emellerine alet yapmaktır.
Şeytandan ders alan bu tip kimseler, Allah’ı inkâr etmekle şeytanları da geride bırakmışlardır. Şeytan Allah’ı inkâr etmiyor, emirlerini yerine getirmiyordu.
Şimdi bir soru soralım:
Kâinattaki bütün canlıların yapıları, niçin yaratıldıkları en ince ayrıntılarına kadar tespit edildi mi? Yani, daha araştırılacak bir şey kalmadı mı?
Şayet her şey araştırılmış ise, o zaman her hangi bir canlının yaratılış hikmet ve gayelerini sayabiliriz.
Ya da bunu bilenlerden sorabiliriz veya yayınlardan tespit edebiliriz.
Hâlbuki şimdi canlılar hakkında bildiğimiz devede kulak bile değildir. Bu kadarcık bilgi ile bazı varlıkların yaratılışını gereksiz görmek, cahilliğin ifadesidir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet