İbrahim Mert'in haberi:
RİSALEHABER-Nobel Ödülü sahibi ünlü fizikçi Albert Einstein'ın ölümünden bir yıl önce yazdığı ve Tanrı'nın varlığını ve dini açıkça reddettiği mektubu Aralık'ta ikinci kez açık artırmaya çıkarılacak.
Einstein, 1954'te Yahudi filozof Eric Gutkind'e yazdığı mektupta, "Tanrı sözcüğü bana göre insanın güçsüzlüğünün ifadesi ve ürünü olmaktan başka bir şey değil. İncil, saygı duyulması gereken ancak ilkel ve oldukça çocuksu bir efsaneler yumağı" diyor.
2008'deki bir açık artırmada 404 bin dolara satılan mektup, o dönemde büyük tartışma çıkarmıştı. BBC Türkçe'nin haberine göre 2012'de müzayede sitesi eBay'da 3 milyon dolar başlangıç fiyatıyla satışa çıkarılan 'Tanrı mektubu'na alıcı çıkmadı.
Müzayede şirketi Christie's yetkilileri, New York'taki açık artırmada mektubun bir buçuk milyon dolara satılmasını beklediklerini söyledi.
'Kozmik akıl'
Denis Brian'ın 'Einstein: Bir Yaşam' adlı kitabında izafiyet kuramının sahibi fizikçinin çocukluğunda koyu bir Yahudi olduğu belirtilerek "Okula gidip gelirken, ezberlediği ilahileri okurdu" deniyor.
Kitaba göre Einstein, 13 yaşına geldiğinde yüksek matematik ve felseye ilgi duymaya başladı, "yalanlarla kandırıldığını hissetmeye başlayarak" dini düşüncelerinden uzaklaştı.
Eugene Mallove, 1985'te Washington Post gazetesinde yayımlanan makalesinde, Einstein'in hayatının hiçbir döneminde ateist olmadığını söylüyor.
Mallove'a göre Einstein evrenin arkasında, 'doğa kanunları arasındaki uyuma hayranlığı yansıtan ve insanların sistematik düşünce ve davranışlarıyla kıyaslanamayacak kadar üstün bir "kozmik akıl" olduğuna inanıyordu.
"İnsandan daha üstün bir ruhu" inkar edememenin itirafı
Einstein'in Allah inancı konusunda çeşitli tarihlerde farklı cevapları olmuş. 24 Ocak 1936'da altıncı sınıf öğrencisi bir kız çocuğunun "Bilim adamları dua eder mi?" sorusunu şöyle cevaplamış:
"Sevgili Phyllis,
Sorduğun soruyu olabildiğince basit bir şekilde cevaplamayı deneyeceğim. İşte cevabım:
Bilim adamları insan ilişkileri de dahil olmak üzere her olayın doğa yasalarına bağlı olduğuna inanırlar. Bu nedenle olayların akışının duayla, yani doğaüstü bir yolla değiştirilebileceğine inanmaya yatkın değildirler. Ancak doğaüstü güçlere ilişkin mevcut bilgimizin yetersiz olduğunu kabullenmek zorundayız. Bu yüzden yüksek bir ruhun varlığına dair kanaat inancı oluşuyor. Bu inanç, bilimin güncel kazanımlarına rağmen yaygınlığını sürdürüyor.
Ancak bununla birlikte ciddi anlamda bilimle meşgul olan herkes, insandan daha üstün bir ruhun evrenin yasalarında açığa çıktığına ikna olmaya başlıyor. Böylece bilim uğraşısı, naif birinin dinselliğinden epeyce farklı, bir çeşit dini duyguya neden oluyor.
En içten selamlarımla.
Tabiat Risalesi'ni okusaydı Allah'ı inkar edemezdi!
Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerinin Kur'an tefsiri Risale-i Nur külliyatının en birinci hedefi Allah inancını çağımız insanının akıl ve kalbine yerleştirmek.
Allah'ın ve ahiretin varlığını "iki kere iki dört eder derecesinde" ispat eden Said Nursi'nin inkarıcları bozguna uğratan en önemli eserlerinde biri de Tabiat Risalesi.
Bir çok inkarcının ve şüphe içinde inanç bunalımı yaşayanların imanının kurtulmasına vesile olan bu risalede mantık silsilesi içinde inkarcıların iddialarını tek tek çürüten Said Nursi, kaçınılmaz olarak tek Allah inancını aklen ve kalben ispat ediyor.