Emirdağ Üstadın sürgün olarak aralıklı yaşadığı, 1944-1960 yılları yani ölümüne kadar kontrol altında tutulduğu, Bakanlar Kurulu kararıyla mecburi iskana tabi tutulduğu, kırlara çıkarken bile takip edildiği, üstünden uçakların hafif uçuş yapacak kadar sıktığı, hatta hayatı boyunca sarıksız olmayan başının sarığına müdahale edildiği ve sadece dört-beş ailenin ölümüne sahip çıktığı bir ilçe.
Emirdağ Lahikaları 1-2 burada yazılmıştır. Üstadın telif sonrası neşir dönemidir. Tek parti ve sonrası çok partili döneme ve hükümete, topluma ve çevreye mesajlarını aktif olarak verdiği ve buna karşılık aşırı baskılandığı ve kendisinin stratejiler geliştirip çemberi yardığı destansı müspet hareket dönemidir.
O yüzden geçtiğimiz hafta sonu Emirdağ anlamlıydı, sevimliydi, hüzünlüydü, beraberceydi, iade-i itibardı, ailelere bir vefaydı, yaşayanlarla ikinci kuşağa bir kadirşinaslıktı.
Türkiye’de bugünkü kasavetli gündemleri hazırlayan kafanın dünden gelen mirasının reddiydi. Panelimiz bu anlamda Anadolu Ağabeyleri serisininde ilkiydi.
Büyük aile fotoğrafı vardı, toplum vardı. Dünü unuttururcasına tevekkül, sabır ve teslimiyet, insanların yarına bakan vakarlı duruşu ve ümit dolu hizmet planları vardı
Mesela Emirdağ Okulu açıyoruz.
Son 16 yılında medya-siyaset-hükümet-yargı kıskacındaki bir zatın/alimin tepki biçimi ve yaklaşım farkı ve müspet hareket metodu ve bütün bu yaşananlara ve yaşatanlara bakış açısı üzerinden çalışacağız.
Siyaset bilimi, sosyoloji, psikoloji, şiddet, kamu gücünün ideolojik kullanımı ve halkın değişime zorlanması, din hayatını zayıflatıcı baskılar karşısında tavır koyma metotları, anadolu insanını yeninden inşa ve ihya hareketinin yeni yüzyıldaki hizmet metotları ve prensipleri açısından dikkat edilmesi gereken hususları. Nur talebelerinin kapalı dönemdeki tutumları, asayişi ve güvenliği, baskıcı devlet/rejim yapısına rağmen korunmaları, iç huzura halel edecek provokasyonlara asla prim vermemeleri kardeşlik şuurunu doğu-batı-kuzey-güney v.b. hiç bir tasnife tutmadan hayata taşıyacak kardeşlik şuurunu mümince yaymaları, kitap okumaları ve rejimin baskısına asla teslim olmadan itibarlı bir toplumüyesi vasıflarını koruyarak bu güne gelmeleri.
Hepsi Emirdağ Okulu’nun konularıdır.
Dikkatimizi çeken üç unsur ile Emirdağ ifadesi medeniyetimizin inşa edici özelliklerini taşımaktadır.
Emirdağ; birincisi bir şehir/kent/ilçe adıdır. Medeniyetin şehirlerle/mekanlarla ve onu mayalandıran değerlerle kendini ifade eder. Bu anlamda Emirdağ Risale-i Nur ile birlikte şehir olmakla birlikte bir misyona ev sahipliği yapmıştır.
İkincisi, Emirdağ bir kitabın adıdır. Emirdağ Lahikaları, yazılı eserle taçlanmış bir şehrin Risale-i Nur okumalarını temsil etmektedir. Sokağı, caddesi, pikniği, kırı, dağı, evi, camisi ve bu süreçlerde yaşananlardan yazılanlara yansıyan ruh-mekan-zaman üçlüsünün derin izleri var lahikalarda.
Üçüncü olarak Emirdağ, aynı zamanda Risale-i Nur açısından bir dönemin adıdır.
Bediüzzaman'ın Van'dan sonra en çok kaldığı şehirdir. Aynı zamanda üçüncü Said dediği, kendisinin tasniflediği bir dönemin temsilidir.
Tıpkı mebde olan Van, sonrası Barla ve münteha olan Emirdağ gibi.
Şehir, kitap ve tarih (dönem) aynı isimle ifade edilmektedir ki, Emirdağ ismi bu özellikleri ile EMİRDAĞ OKULU olma hakkını geçte olsa almanın şükrü ile Emirdağ kendi kıymetine dönmüştür, kıymeti verilmiştir ve gündem olmaya başlamıştır artık.
Emirdağ Okulu’nda Emirdağ Lahikası çerçevesinde tez çalışmaları yapılacaktır, seminer verilecektir, dönemlik sertifika eğitimleri düzenlenecektir, yüksek lisans ve doktora düzeyinde çalışanlarla işbirliği yapılarak Emirdağ Laboratuarı’nı incelemeleri sağlanacaktır. Bu anlamda araştırma bursları ile desteklenecektir.
Emirdağ Okulu, ilk etapta Emirdağ başta olmak üzere Ankara, İstanbul, Erzurum, Trabzon, Diyarbakır, İzmir, Adana, Bursa, Kayseri gibi büyük şehirlerde seminerler düzenleyecektir.
Şu an akademik kadro ve konu başlıkları ile içerikler üzerinde yoğunlaşmaktadır.
İnşallah Emirdağ Okulu hayat buldukça hayat okul olacak, okul risale ve risale huzur olacak.
Memleketin en çok ihtiyacı olan da huzurdur zaten.
Zihni inkişafın ve berraklığın sükunet kazanacağı bu akademik Emirdağ okumaları ve uygulamaları Risale-i Nur tecdit ruhunu birinci elden ve güncel risale metinleri ile ortaya koyacağı için Emirdağ Okulu’nu çok farklı neticelere ulaştıracağı kanaatindeyiz.
Risale Akademi bu konuda kolları sıvamıştır. Gerekli desteği, duayı, teklifi, tenkit ve iyileştirici tavsiyeleri de beklemektedir. Çünkü Emirdağ Okulu, Risale-i Nur hayatının ve Üstadın son dönemlerini yani müntehayı temsil etmektedir. Nihayetlenecek/tekmil olacak bir sürecin hayat dairesinde toplum hayatında uygulanma pratiği bulacak iman ve şeriat unsurlarının kalıcı pratiklerini ihtiva etmektedir.
Risale Akademi, kurumsal ve proje eksenli her türlü emir, istek, işbirliği ve talep ve tecdit içinde ihtisas alanlarında ilerlemek isteyen her kuruluşa ve projeye açıktır, hazırdır ve ödev alıp ders çalışmak istemektedir.
Buyurun seferberliğe. Buyurun projeye. Buyurun işbirliğine. Buyurun şahs-ı manevinin sadece ve sadece bir cüzünün cüzü olmaya. Buyurun en bildiğini bir daha gözden geçirip risale ile süzgeçleyip bir ihtisas oluşturmaya ve bunu yazmaya ve anlatmaya. Buyurun muhabbete. Buyurun proje geliştirmeye. Buyurun şevke.. Buyurun inşaya, inşanın inşasına ve ihyaya. Buyurun öğrenci olmaya..