Erkeklerin çorapsız namaz kılmasının bir sakıncası yoktur. Baş, erkeğe nisbetle avret sayılmadığı için, başı açık olarak kılınan namazı geçerlidir. Ancak sarık veya takke ile başı örtmek daha efdaldir. Peygamber (sav) buyurmuştur:
"Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekâttan daha hayırlıdır."(Taç, 1/169)
Gömlek ya da üstlüğün kollarını yukarıya sıvayıp öylece namaz kılmanın mekruh olduğu fetâvâ kitaplarında belirtilmiştir. Ancak kısa kollu gömlekle namaz kılmakta kerahet yoktur. Çünkü bu durumda kolları sıvayıp gömleğin kolunu yukarıda toplama söz konusu değildir.
Uzun kollu gömleğin kollarını indirmeden o vaziyette tutmakta laubalilik vardır; ama kısa kollu gömlekte bu söz konusu değildir. Bu hususta fazla bir hassasiyete gerek yoktur; önemli olan kalb yatışkanlığı ve gönül huzuru içinde Hakk'ın huzurunda durup kulluk görevini yerine getirmektir.
Dinimiz şekille fazla meşgul olmaz. Kalbe ve amele bakar. Sıcak bir mevsimde kısa kollu gömlekle namaz kılanlara dokunmakta yarar yok zarar vardır. Kaldı ki fukaha böyle bir kıyafetle namaz kılmaya cevaz vermiştir. Her şeye rağmen namazı uzun kollu gömlekle kılmak takvaya daha yakındır.
Gömlek, üstlük ve benzeri bir elbisenin sağ tarafını koltuk altından, sol tarafını omuz üzerinden geçirmek suretiyle giyinerek namaz kılmak mekruhtur. Çünkü böyle yapmakta lâubalilik vardır. Ancak hacda tavaf yapılırken buna cevaz verilmiş, hattâ sünnet sayılmıştır. (bk. Celal Yıldırım, İslam Fıkhı)
Sorularla İsdlamiyet