Kuran’da namaz kılmanın hükmü bellidir. Namaz kılmak müslümana farzdır. Kılmayan kişiye günah işlemiştir denilebilir ama hayvan filan denilmez. Namaz kılmayanlar için Peygamberimizin yukarıda adı geçen Profesörün dediği gibi bir ifadesi yoktur.
Şayet iyi bir Müslüman olmanın yegâne ölçüsü namaz ise alnı secdeye gelip binlerce düzenbazlığa, sahteciliğe imza atan ve her türlü fırıldaklık yapmayı mübah sayan çok sayıda namazcı da bulabilirsiniz. Dolayısıyla ortada yukarıdaki şekliyle tenkid edilecek bir nokta varsa bu, birilerinin ferdi ibadet hayatı değil, kamusal düzende kamuyu rahatsız eden topluma zarar veren durumlardır…
Örneğin hırsızlık, örneğin gıybet, örneğin rüşvet…Tabi bu tip kötü/pis işleri kınarken de bunları masum hayvanlar üstünden değil yine kendi üstümüzden örneklendirelim. Çünkü ben şu yaşıma geldim, hiçbir hayvanın rüşvet yediğini, hiçbir hayvanın gıybet ettiğini ya da tabiata zarar verdiğini görmedim….
Ama yerde ve gökte ne varsa Yüce Allah’ı tesbih ettiğini bize Kuran öğretti. Yani hayvanat namazdaki hareketleri sergileyerek Allah-ı Zül celal Hazretlerini belki tesbih etmiyor belki ama kendi lisan-ı halinde muhakkak tesbihatte bulunuyordu. O halde Allahın kendisine yüklediği görevleri yerine getiren ve bir şekilde tesbihatını yapan hayvanlara, ama kasden ama tembelliğinden ibadetini ifa etmeyen, insanları hangi kafayla benzetiyorsun be Müslüman? Namaz şahısların ferdi bir ibadetidir. İhlali durumunda kişisel bir günah işlemiştir.
Halbuki kamu malı yemek, rüşvet vesair toplumsal bir günahtır ve eğer biri ya da birileri “Hayvan” kelimesiyle aşağılanmak isteniyorsa bunlar aşağılanmalı. Kaldı ki hayvanı aşağılamak üzere kullanmak ne kadar büyük bir cahilliktir ve gaflettir. Siz bir bülbülü, kuzuyu, ceylanı, ne bileyim bir sincapı hangi kafayla aşağılayacaksınız da namaz kılmayanları tümden bu canlılara benzeteceksiniz?
(Mihrap Haber)