Risale Haber-Haber Merkezi
Prof. Dr. Ahmet Akgündüz, kadınların camilere gelerek cemaatle namazı kılmasına dair açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “hanımlar da camilerde yerini alacak ki; camilerimizin asıl anlamı güç bulsun" sözlerinden sonra bazı ilahiyatçıların bu konuda içtihadlar yürütmeye başladığına dikkat çeken Akgündüz, “bazı hususları açığa kavuşturmakta fayda mülahaza ediyoruz” diyerek beş maddelik bir açıklama yaptı.
Kadınların camiye gelmesi hadis ve ayetlerle düzenlenmişti
Akgündüz’ün açıklaması şöyle:
“Birincisi, cemaatin fazileti hakkındaki hadisler ile, müçtehid olmadan hüküm çıkarmaya çalışmak İslami değildir. Kaldı ki, cemaatle namazın fazileti ve hatta farziyyeti hakkındaki hadisler, erkekleri içindir.
İkincisi, kadınlar, İslam hukukunda mescidden uzak tutulmamışlardır. Ancak hadis ve ayetler değerlendirilerek düzenlemeler yapılmıştır.
Osmanlı yasaklamadı ama hoş karşılamadı
Üçüncüsü, Osmanlı Devletinin altı asır boyunca uyguladığı düzenleme, kadınların erkeklerle beraber cemaate karışmaları bir kısım fitnelere sebep olacağından mekruh, yani yasak değil ama hoş karşılanmamıştır. Buna rağmen, kadınlara ayrılan yerlerde ve özellikle de Teravih namazlarına katıldıkları malumdur.
Dördüncüsü, Şafii ve Hanbeli hukukçular, erkeklerden ayrı olmak şartıyla, kadınların da cemaatle namaz kılmasının sünnet olduğunu ifade etmişlerdir. Buna gerekçe olarak Hz. Aişe ve Hz. Ümm-i Seleme hadsilerini delil olarak zikretmişlerdir.
Beşincisi, Maliki hukukçular ise, kadınların imametini asla kabul etmediklerinden, kadınlara cemaatle namaz kılmalarını kabul etmezler. Ancak mescide gelip ayrı yerde bulunmalarına mani olmamışlardır.