Hatta Rasulullah (sav)'in kendisi, Hz. Fatıma (r.anha), Hz. Aişe (r.anha) ve Hz. Osman (ra) hep gece defnedilmişlerdir.(Ebu Davud, Sünen, Cenaiz, 41) Hz. Ebu Bekir (ra) de gece drefnedilmiştir.(Buhari, Sahih, Cenaiz, 68, c. II, s. 93.)
Gece defnin caiz olduğuna dair pek çok haber vardır. Ancak Rasulullah (sav), bir gün kendisini tam örtmeyen bir kefene sarılarak gece bir adamın defnedildigini hatırlayıp, o sahabinin gece defnedilişine kızdı (Muslim, Sahih, Cenaiz, 15) ve: "Zaruret olmadikca ölülerinizi gece defnetmeyin."(İbn Mace, Sünen, Cenaiz, 30) buyurdu. Bu ve benzeri rivayetlere binaen fukahadan bazıları, özürsüz olarak ölüyü gece defnetmenin mekruh olduğunu söylemişlerdir.
Buna göre, ölünün hukukundan -gece defnedilmekle- hiç bir şey eksilmediği zaman ve zaruret halinde gece defin caiz, aksi halde mekruhtur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet