. Efendimiz (asv)'in ne zaman sakal bıraktığına dair belli bir tarihin olmaması da bu görüşü desteklemektedir. Çünkü, eğer daha sonra bıraksaydı, mutlaka bu sahabeler açısından çok önem arz edecek ve o zamanı her fırsatta vurgulamış olacaklardı.
- Bazı alimlere göre, sakal bırakmak ibadetle ilgili sünnet değil, Hz. Peygamber (s.a.s)’in gelenek kasdiyle yapmış olduğu sünnetidir. Buna sünnet-i zevaid de denir. Mahmud Şeltut ve Muhammed Ebu Zehra gibi zamanımızın bazı âlimlerinin görüşü bu şekildedir. Bu da Hz. Peygamber (a.s.m)’in sakalını çok önceden bıraktığına dair görüşleri desteklemektedir.
- Mekke fethinden iki yıl önce vuku bulan Hudeybiye anlaşması sırasında, müşriklerin temsilcisi Suheyl b. Amr’in Hz Peygambe r(a.s.m)’in sakalını tutup sıvazladığı bilinmektedir.
Sorularla İslamiyet