Risale Haber-Haber Merkezi
Emirdağ Okulu çerçevesinde düzenlenen derslere devam ediliyor. Ankara'daki 2. ders "Hikmet, Kamu Düzeni ve Adalet" konulu panelle başladı. Ankara Başkent Öğretmenevi Konferans Salonu'nda düzenlenen ve Prof. Dr. Gürbüz Aksoy'un yönettiği programda Prof. Dr. Bünyamin Duran, Prof. Dr. Ahmet Hamdi Aydın ve İbrahim Akgün konuştu.
Prof. Dr. Bünyamin Duran:
Demokrasi hakkında karar verirken tamamını Adaleti İlahi ölçülerine göre değerlendirip şeriata uygun mudur değil midir karar vermemiz gerekir. Bediüzzaman'ın fikirleri ve kıstasları en küçük insan dairesinden en büyük toplum dairesine kadar herkesi kapsayacak bir niteliktedir. Bediüzzaman avrupanın ihtiyaç duyduğu bütün insani ve demokratik ihtiyaçlara sahiptir. Bunu Avrupada bulunduğumuz yıllarda muhabbet bulmamızın kaynağı olarak Üstad hazretlerinin hikmet derslerinden aldığımız ve yansıttığımız ölçüler sayesinde görebiliyoruz.
Bediüzzaman ve Nur talebelerinin Halep ve ihvanı müsliminden tebrikler aldı. İhvanı müsliminin kanlı olarak oluşturmaya çalıştığı İttihadı İslamı Bediüzzaman kansız bir şekilde başardı.
Prof. Dr. Ahmet Hamdi:
Bediüzzaman'ın kamu düzeni proaktiftir. Bediüzzaman sadece bir din alimi değil aynı zamanda bir siyaset, bir devlet ve bir asker erbabı. Gündemdeki meseleler konusunda Risale-i Nur çözüm kaynağıdır. Üstad hazretlerinin Emirdağ Lahikası'nda asayişi temin ve adalet ve hukuk adına siyasilere yazdığı mektupların sayısı ellilere ulaşmıştır.
Risale-i Nurların bir çok yerinde sulh-u umumi, emniyet-i amme, selamet-i amme ve asayiş-i amme ifadeleri içi boş olarak değil gerçek manada kamu düzenini ifade edecek dolululukta geçmektedir. Üstad ve Risale-i Nur proaktif bir kamu düzeni sağlayıcıdır.
İbrahim Akgün:
Adalet vurgusu çok öne çıkıyor. Bediüzzaman ideal bir toplum için adalet gereklidir vurgusunu yapıyor. Bediüzzaman anasır-ı esasiye olan dört hakikatten bahsederken adalet kavramını hayatının her alanında yaşamaya çalışmış ve adaleti mahza kavramı üzerinde durmuş.
Bediüzzaman kıyaslama yaparken insana göre değil İlahi olana göre kıyaslama yapıyor. Üstadın öğretisi çok güçlü ve hiçbir dünyevi ideolojik fikir barındırmıyor. Bunun sebebi de kaynağa yakınlık ve direk kaynakla muhattabiyetten geliyor.