Ahiret-Haşir inancı enine-boyuna müzakere edilecek
Risale Akademi Haşir Risalesi Çalıştayı düzenliyor
Risale Haber-Haber Merkezi
Risale Akademi Haşir Risalesi Çalıştayı düzenliyor. 24 Ağustos 2013 Cumartesi günü Akademinin Ankara'daki merkezinde düzenlenecek olan çalıştay ahiret inancı enine boyuna müzakere edilecek.
Akademi tarafından yapılan açıklama ve program şöyle:
“Yeniden diriliş”, “İkinci Diriliş”, “Ahirete iman” gibi farklı isimlerle ifadesini bulan HAŞİR, iman esaslarının en önemlilerinden biri olup, birçok ayetlerde ve hadis-i şeriflerde Allah’a imandan sonra ikinci derecede yer almış imanî bir esastır. Allah’ın varlığına dair tartışmalardan kaçınıldığı zamanlarda, ehl-i dalaletin en çok iliştiği, eleştirdiği ve işlettiği konu haşir olmuştur. Bunun için insanlara sâdece dünya ve dünya hayatını yaşamayı hedef olarak gösterip her türlü çirkinliğin yapılmasına zemin hazırlanmıştır.
Bediüzzaman Said Nursi, Haşir konusunu, ilkin, kendi ilk dönem eserlerinden olan “Muhâkemât” kitabının Üçüncü makalesindeki “Unsuru’l-Akîde” kısmında ele almıştır. Bu makale Kur’an’ın dört maksadından biri olan “Haşr-i cismânî ve Adl” başlığı ile başlamış, aynı konuyu daha sonraki yıllarda neşrettiği Nokta Risalesinde ve Lasiyyemalar’da da işlemiştir. Haşir konusunu asıl işlediği kitap ise Barla’ya sürgün olarak gönderildiği 1926 yılında telif ettiği “Onuncu Söz-Haşir Risalesi”dir. Daha sonraki yıllarda 29. Söz’de de haşir, ruh ve ebediyet bağlamında birlikte ele almıştır. Bunların yanında, Asa-yı Musa’nın 7. ve 8. meselelerinde, 28. Söz Cennet Risalesinde ve Risale-i Nur külliyatının farklı bölümlerinde de haşirle ilgili konulara yer vermiştir.
Kur’an’ın dört temel esasından biri olan haşir, Risale-i Nur’un da dört esasından biri olup imanların kurtuluşuna ve takviyesine vesile olarak hizmetine devam etmektedir.
Haşir/Ahirete iman konusu, İslam tarihinde de tartışılmıştır. İbn-i Sina gibi, seçkin filozoflar dahi, haşir için "İman ederiz, fakat akıl bu yolda gidemez" diyerek ahirete imanın sadece naklî ve îmânî bir mesele olduğunu ifade etmişlerdir. Oysa Bediüzzaman Said Nursi haşrin aklen, ilmen ve fennen ispat edilebilecek bir esas olduğunu, sıfat ve esma penceresinden bakarak ispat etmiştir.
HAŞİR RİSALESİ ÇALIŞTAYI PROGRAMI | ||
SÜRE | KONU | SEMİNERCİ |
09.30-10.00 | KAYIT KABUL |
|
10.00-10.20 | Risale-i Nur’da Haşrin isbatında kullanılan temsillerin incelenmesi | ALİ IRMAK |
10.20-10.30 | MÜZAKERE |
|
10.30-10.50 | İnsanın hukuk ve adalet ihtiyacı açısından Cehenneme imanı ( 8. Meselenin bir hulasası vb.) | ÖMER LÜTFİ PEKER |
10.50-11.00 | MÜZAKERE |
|
11.00-11.10 | ARA |
|
11.10-11.30 | Risale-i Nur külliyatında Haşir Risalesi’nin yeri, ilgili bahislerin derlenmesi ve Haşir Risalesi’nin nasıl işlendiği. | MEHMET POLATDEMİR |
11.30-11.40 | MÜZAKERE |
|
11.40-12.00 | Dünya-Ahiret ilişkisi bakımından haşir ve hesaplaşma gerçeği (Mahkeme-i Suğra - Mahkeme-i Kübra) | ERDOĞAN ÇELEBİ |
12.00-12.10 | MÜZAKERE |
|
12.10-13.30 | ÖĞLE ARASI |
|
13.30-13.50 | Haşir gerçeğinin Esma-i Hüsna açısından incelenmesi. | YUSUF ÇAĞLAYAN |
13.50-14.00 | MÜZAKERE |
|
14.00-14.20 | Haşrin gerekliliğinin insanın fiziki ve ruhsal özellikleriyle ilişkisi | |
14.20-14.30 | MÜZAKERE |
|
14.30-14.40 | ARA |
|
14.40-15.00 | İmanın altı rüknünün sarmallığı içinde haşir inancının diğer beş iman esasıyla ilişkisi | RAMAZAN AYDEMİR |
15.00-15.10 | MÜZAKERE |
|
15.10-15.30 | Haşrin aklen isbatı: İbn-i Sina’dan Bediüzzaman’a haşrin isbatına dair düşünceler | İSMAİL AKSOY |
15.30-15.40 | MÜZAKERE |
|
15.40-15.50 | ARA |
|
15.50-16.10 | İnsanın “Hayat-ı Ebediye” istemi üzerine bir çalışma | HÜSEYİN KARA |
16.10-16.20 | MÜZAKERE |
|
16.20-17.00 | GENEL MÜZAKERE |
|
Ayrıntılar www.risaleakademi.org adresinde
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.