Akraba evliliğinde sakat doğum riski daha yüksek

Akraba evliliğinde sakat doğum riski daha yüksek

Dolunay Derneği Başkan Yardımcısı ve Engelliler Birim Başkanı Faruk Ocak, Kars’ta yaygın olan akraba evliliğinin sakat doğumlara neden olduğunu belirterek, sağlıklı bir nesil için akraba evliliklerinin önüne geçilmesi gerektiğini söyledi.

Engelliler Birim Başkanı Faruk Ocak yaptığı açıklamada, insanların en büyük korkularından birinin engelli çocuk sahibi olmak olduğunu belirterek, bazı çiftlerde ise bunun paranoya hali aldığını ifade etti. Bu nedenle kadınların anne olmaktan korkar hale geldiğinin de altını çizen Ocak, “Hele hele bu kişilerin yakın akraba evliliği yapmışlar ise kadının veya erkeğin ailesinde, akrabalarında doğuştan engelli çocuklar varsa, onların korku ve şüpheleri bazen çok yorucu olabilmekte, zevkli bir bekleyiş olan doğum onlara çok uzun bir zaman ve ıstıraplı bir bekleyiş haline gelmektedir. Ta ki çocuk doğup, vücudunu sağlam görene kadar. Sonra doktora soru yağmuru başlayacaktır: “Doktor bey-doktor hanım çocuğum sağlıklı mı?” diye. Eğer doktor “bebeğiniz sağlıklı” derse biraz rahatlayacaklar ama takibe bu sefer çocuğun hareketlerinde bir zeka engeli olup olmadığını anlamaya çalışmakla devam edeceklerdir. Bu durum anne baba yeterince emin oluncaya kadar sürüp gider. Okuması bile yorucu olan bu durumu bir de gerçek hayatta yaşadığınızı düşünsenize, ne kadar zordur kimbilir.” dedi. Akraba evliliklerinde engelli çocuk olmasının nedeniyle ilgili bilgiler veren Ocak şöyle devam etti: “Her insanın yapısında var olan ama bulunduğu şekli ile kişide ciddi rahatsızlıklar oluşturmayan birtakım anormallikler vardır. Aynı sülaleden gelen kişilerde bu bozuklukların aynı yerlerde olma olasılığı fazladır. Doğacak bebeğin yapısını oluşturacak formülün yarısı anneden, yarısı da babadan geleceği için aynı kökenden gelen kişilerin her ikisinin de vereceği formülde aynı yerde bozukluk olma olasılığı yüksektir. Ve böyle bir bozukluk olursa verilen şifrede aynı yerde bozukluk olacağı için ciddi sakatlıklar görülecektir. Ancak buna rağmen İslâm’da bu tür evliliğin yasaklanmaması, bu sonuçların istisnai durumlar olduğunu gösterir.”
Yeni Asya