İsmail BERK
Duruşması için trenden atlayan adam
Büyük davaların büyük insanları olur. Davaları gibi, davaya omuz vermiş şahsiyetleri de büyüktür.
Bu büyüklük; öncelikle feragat timsali olmalarıdır. Serdengeçti insanlar,ilmiyle amil,manasıyla şamil ve fıtratlarıyla meziyet ve kahramanlık destanıdırlar.
Konuyu,son yüzyılın Kuran yolculuğunda, Bediüzzamanın saff-ı evvel nur talebelerine getirmek istiyorum. Bediüzzamanın dava şahsiyetinden,nurani prizmasından talebelerine yansıyan ulviyeti,azizliği ve farklılığı gözümüzün önüne koyalım.
Rahle-i tedrisinden geçmiş,diz çökmüş,hayatını Üstadına ve davasına adamış bir çekirdek halka var ki,bunları yeterince bildiğimiz kanaatinde değilim. Şahsiyetleri üzerine,hayat hikayeleri,daha doğrusu hizmet hayatları üzerine eser yazılan ağabeyler için, daha çok tarihe ışık tutacak ve günümüze model olabilecek araştırma ve çalışmaların yapılması ciddi bir ihtiyaç.
Bu dava şahsiyetlerinden biri de Bekir Berk. Hayatın içinde,kariyeri ve popülaritesi ile malum ve meşhur bir zat iken,Bediüzzaman Said Nursi'ye tabiri caizse vurulmuş ve aynı anda bağlanmış müstesna bir insan.
Bizi değil,davamızı savunacaksın.iradesini ortaya koyan tutuklulardan Zübeyir Gündüzalpın bu beyanı Nurcu olmasına yetmiş.
Üstadı ilk ziyaretinde gösterilen nezaket ve konulan sandalye karşısında,hicap edip yerde oturmayı,diz çökmeyi tercih eden bir asalet abidesi. Bir İstanbul beyefendisi.
Merhum Ali Ulvi Kurucu, Fevzi Çakmakın vefatı dolayısıyla duyarsız kalan TRTye gençlerin yaptığı protestosunun haberini ve öncü gencin fotoğrafını gördüğünde,ona şiir yazmıştı. Tanımadığı ama simasının ve duruşunun çok şey anlattığı bu genç, Bekir Berkten başkası değildi.
Bilinen Asil gençlik şiiri bu manaları terennüm eder.
Hekimoğlu İsmailin yazı kahramanı Tahası da Bekir Berktir.
Efsane, model, haykıran bir ses ve soluktu.
Risale-i Nurun hukuk destanını yazdı. Hukuki zeminde, menhus ruhun mahkeme aldatmalarına kök söktürdü. Risale-i Nurun hukuk tapusu, din ve vicdan hürriyeti onun eliyle ve gayretiyle alındı.
Olmaz sözüne, mazeret kelimesine,Onun lügatinde rastlayamazsınız.
Hiçbir müspet adımında geriye dönüşü olmayan,daima ileri diyen,teşvik eden,disiplinsizliği ve ehliyetsizliği asla affetmeyen bir liderdi.
Kükreyen ve kovalayan bir insan. Zalimlerin haksızlık ve zulüm kokan şahs-ı manevilerini kovan,kovduran ve kovalayan bir şecaat insanı.
İstiğnası, minnetsizliği,herkese açık gönlü ve ikram sofrası,ayrı bir hüsn-ü ahlak nümunesi.
Yıl 1962 ya da 63. Balıkesirden Dursunbeye oğluyla birlikte trenle gidişi var. Nur maznunlarının duruşmasına katılacak, sonra da oğluyla beraber bir program yapacaklar.
Ancak trenin istasyonda durmadığı ve geçtiği Dursunbey ilçesine dönmek için, trenin hızını en düşük seviyeye çekecek şekilde ikaz ve tepkilerinden sonra, tatil sözü verdiği 9 yaşındaki oğlu Ertuğrul Hakanla birlikte trenden atlayışı, geri gelip duruşma için kendisini istasyonda bekleyen dava insanlarına ulaşması, tarihin çok nadir kaydedeceği bir hayat memat ciddiyetidir.
Hem de çantasını ve daktilosunu önce atıp, sonra geriye doğru onları toplaması,Dursunbeye yetiştiğinde ahalinin,tren geçmesine rağmen saatlerce dağılmaması ve onu beklemesi,ayrı bir güven köprüsü.
Bekliyorlar,çünkü Bekir Berk gelecek.
Biliyorlar ki,Bekir Berk gelir. Hal ve şart ne olursa olsun gelir.
Böylesi bir güven ve itimat modeline ne kadar muhtacız.
Miras yedi olmamak adına bu rehber modellere çok ihtiyacımız var.
Gayr-i ihtiyari aklıma geliyor: Acaba Bekir Berk sisteminde bir hukukçu kadromuz olsaydı,sivil anayasa bu kadar savsaklanır mıydı?
Başörtüsü zumlu bu kadar cesaret bulup katmerleşir miydi?
Kitlelerin fikir bataryaları bu kadar nesnel hale gelir miydi?
Ah ahh! Ah ihlas ve ihtisas ve yürek,üçünüzü birden o kadar arıyorum ki
Bir Bekir ağabeyi,bir Zübeyir ağabeyi düşünüyorum birden Beraberinde takva kaleleri Tahiri ağabeyi,mahviyet şahikası Hafız Ali ağabeyi ve diğerlerini. Farklı şahsiyetlerin imtizacından oluşan modelden hasıl olan şahsiyet tekamülü,günümüzde bir boşluk olarak önümüzde duruyor.
Bekir ve Zübeyir ağabeyler
İkisi de hayatın içinde,toplumu okuyan,kariyerleri olan Üstad aşıkları. İkisi de Hemen,derhal,şimdici. Bu düsturu hizmet hayatlarında tatbik eden ve çığır açan öncü kuvvetler.
Ufukları ve sorumlulukları ile heyecanları, buna münasipti.
İkisinin de mamelek adına hiçbir şeyleri olmadı. Almadılar. Gönüllerde taht kurdular. Başkada taht aramadılar hizmet menzilinde ve yerkürede.
Muhterem İhsan Atasoy'un "Hayatını Davasına Adayan Adam" kitabı bu anlamda binlerce anektodla doludur. İnşallah yeni çalışmalar bu tarihin belli dönemlerini daha da aralayacaktır.
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.