İbadetin şahsî kemâlâta sebep olma izahı

İbadetin şahsî kemâlâta sebep olma izahı

Günün Risale-i Nur dersi

Bismillahirrahmanirrahim

İnsan, cismen küçük, zayıf ve âciz olmakla beraber, hayvanattan addedildiği halde, pek yüksek bir ruhu taşıyor.
Ve pek büyük bir istidada mâliktir.
Ve hasredilmeyecek derecede meyilleri vardır.
Ve gayr-ı mütenahi emeller sahibidir ve addedilemez fikirleri vardır.
Ve gayr-ı mahdud şeheviye ve gadabiye gibi kuvveleri vardır.
Ve öyle acaip bir yaratılışı vardır ki, sanki bütün envâ ve âlemlere fihriste olarak yaratılmıştır.

İşte, böyle bir insanın o yüksek ruhunu inbisat ettiren, ibadettir.
İstidatlarını inkişaf ettiren, ibadettir.
Meyillerini temyiz ve tenzih ettiren, ibadettir.
Emellerini tahakkuk ettiren, ibadettir.
Fikirlerini tevsi’ ve intizam altına alan, ibadettir.
Şeheviye ve gadabiye kuvvelerini had altına alan, ibadettir.
Zahirî ve bâtınî uzuvlarını ve duygularını kirleten tabiat paslarını izale eden, ibadettir.
İnsanı, mukadder olan kemâlâtına yetiştiren, ibadettir.
Abd ile Mâbud arasında en yüksek ve en lâtif olan nisbet, ancak ibadettir.

Evet kemâlât-ı beşeriyenin en yükseği, şu nisbet ve münasebettir. (İşaratü'l-İ'caz )

Bediüzzaman Said Nursî